بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

 

نمیدانم چرا از وقتی ماه مبارک رمضان آمده یکی از دغدغه های نفس گیرم شده است اینکه افطار چه درست کنم؟ سحر چه درست کنم؟ و واقعا کلی فکر میکنم هرروز که چه چیزی درست کنم:| یعنی هرروز انقدر نمیدانم که چه چیزی درست کنم به قصد یافتن ایده میروم داخل پیج های اشپزی بعد به حالت غش کرده و گاهی هم بیان جمله ی وزین" کوفتت بشه" به اویی که دارد میخورد خارج میشوم. قبل از ماه رمضان اینگونه نبودم، اما الان نمیدانم چرا اینگونه شده ام و فکر میکنم هیچ غذایی وجود ندارد که آدم بپزد بخورد :| چرا که در افطار مثلا ما برنج نمیخوریم معمولا، مگر مهمانی باشیم یا مهمان خانه مان باشد و برعکس وعده سحر حتما برنجی باید باشد از ان طرف در افطار هرچیزی نمیشود خورد مثلا گمان نکنم کسی در افطار میرزا قاسمی بخورد و معمولا اش و سوپ و کتلت و کوکو خورده میشود حداقل خود ما که اینطوریم، ولی خب کوکو و کتلت هم مگر چقدر وسیع هستند و انواع و اقسام دارند؟ خلاصه که بنده یکی دوساعت مانده به اذان همیشه اندر خم این موضوعم‌.

خلاصه در راستای چی بپزم جی بپزم دیدم به لحاظ روحی نیاز دارم از جای جای خانه بشنوم : " چه زن کدبانویی دارم" فلذا الان سه شب است هی دارم غذاهای جدید را به منصه ظهور میرسانم و دیگر یکی باید بیاید از برق مرا بکشد. ایشون هم برگر مرغ هستند با حضور افتخاری فوریه کوچک.

نظرات (۶)

ای جانم به اون دست کوچولو (:

چه خانم کدبانویی ^_^

نوش جان.قبول باشه.

انقد که تصمیم گرفتن اینکه چی بپزم سخته، خود درست کردن غذا سخت نیست.

پاسخ:
ممنون عزیزم:)
جانتون بی بلا:)
دقیقا...

افطار همه چی میشه خورد

سحر همه چی نمیشه خورد

پاسخ:
ما سحرمون عین ناهارمونه ولی کلا من سحری میل ندارم و خیلی شب ها نمیخورم و اون شبایی هم که میخورم به اصرار همسرمه.

عادت غذاییتون چقدر شبیه ماست.

طرز تهیه کرپ و بورک رو گوگل کن. آسونه. یه ساعت نهایتش دو ساعت طول می‌کشه درست کردنش. 

پاسخ:
آره ترک ها فکر کنم اکثریتشون همین مدلی میخورن.
بورک پیشنهاد خوبیه باشه بهش فکر میکنم:دی

سلام کدبانو :) 

ما هم دقیقا مثل شما افطار بیشتر غذاهای نونی می‌خوریم و اتفاقا غذاهای بادمجون دار مثل کشک بادمجون، حلیم بادمجون و گراتن بادمجون خیلی می‌چسبه تو افطار و حتی به نظرم همون میرزاقاسمی هم...

الویه، ماکارونی، پیتزای خونگی، خوراک مرغ، سمبوسه و پیراشکی هم خوردیم و همینطور کوکوها و کتلت و حلیم و آش که خودت گفتی... بعضی روزا هم مثل صبحانه از پنیر گردو و خامه عسل بگیر تا ارده شیره و... 

گفتم بگم شاید پیشنهاداتم ایده بهت بده😅 

طاعاتتون قبول، التماس دعا🙏🌹

پاسخ:
سلام عزیزم
آره من خودمم حلیم بادمجون اینا دوست دارم اتفاقا از اول ماه رمضون هوسم کرده بودم ولی بادمجون نداریم اونقدرم در روز درگیر پسرم هستم که در حال حاضر حال بادمجون گرفتن و سرخ کردن نیست:دی کشک بادمجون اینا هم عاشقشم ولی برای ماه رمضون معمولا نمیخوریم. 
ببین همه اینایی که گفتی رو ما هم خوردیم به جز اون سمبوسهه:دی تازه به ِغیر اینا اکبر جوجه و ساندویچ مرغ و بیف استراگانف و کوفته تبریزی هم در این ماه رمضونی پختم:دی
ممنونم بهمچنین. محتاجیم به دعا عزیزم.
من هرکی توو کامنت میگه التماس دعا همون موقع براش دعا میکنم:)

دستاش رو قربون 😍

پاسخ:
روی ماهتو میبوسم. ممنون عزیزم.

اخه سحر چیزی که تو روز تشنه میکنه نباید خورد... مثل همون کتلت و چیزای سرخ کردنی و فلان...

ولی افطار دیگه ما همه چی میخوریم...

برنجی ، غیر برنجی ، حلیم .. اره خلاصه

حلیم هم میتونید از حلیم فروشیا بگیرین لازم نیس بپزین که


هیییع ... بدون سحری روزه میگیرین ؟ ووش...

پاسخ:
من خیلی کلا تشنه و گشنه نمیشم مگر روزایی که بیرون برم اونموقع تشنه میشم. کتلت و اینا هم ما معمولا افطار میخوریم. 
حلیمم هم میخریم هم میپزیم اتفاقا به نظر من ساده تر و راحت تر از پخت حلیم هیچی نیست:/
اگر اطرافیان بذارن:دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">