بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

فکر کنم یکی از بدترین چیزایی که هر آدمی میتونه تجربه کنه اینه که تصویر ذهنی ای که از یه آدم دیگه برای خودش ساخته یهو خراب بشه و ببینه اون آدم چقدر با تصور ذهنیش فاصله داره. من بارها این اتفاق برام افتاده. مثلا یادمه یکی از دوستام رو که فکر نمیکردم اصلا اهل دوستی با جنس مخالف باشه وقتی فهمیدم چقدر حالم گرفته شده بود. یا مثلا همین الان درباره یه خانواده ای که میشناسم و یه تصور خیلی خوبی داشتم مثل تصوری که آدم میتونه از یه خانواده معمولی و خوب و سالم و درست داشته باشه تا اینکه دیدم یکی از اعضای خونواده چقدر راحت مثلا توو شرکتشون سودهایی برده درحالی که قانونی نبوده حالم گرفته شده. میدونید اینکه ما توی ذهنمون از یه فرد چی ساختیم دو حالت داره، یا خود فرد این تصویر رو از خودش به دروغ توو ذهن ما ایجاد کرده اما در اصل یه فرد دیگه بوده که خب این فرق داره با حالتی که من اینجا دارم میگم. گاهی هم فرد نقشی نداشته توو اینکه ما چی خواستیم ازش بسازیم. توو حالت دوم درواقع مقصر اون فرد نیست که ما توو ذهنمون یه مدل دیگه پرورشش دادیم، مقصر ماییم که دوست داشتیم اون آدم رو اونطور که ذهن ما دوست داره تصورش کنه‌. درسته که اون فرد مقصر نیست اصلا اما لحظه ی رو به رو شدن با خود واقعی آدم هایی که شبیه تصورات ما نبودن یجورایی خیلی لحظه ی دردناکیه اونقدری که با همه وجود دوست داری بری شونه های اون فرد رو بگیری، توو چشماش زل بزنی بگی ببین تو توو ذهن من خیلی قشنگی توروخدا خرابش نکن، قشنگ بمون لعنتی...

نظرات (۲)

من اول کار با کسایی دوست میشم که با پسرا لاس نزنن

منتها ، طرف از کلاس هفتم تا الان که دوازدهمه فرق کرده

یعنی الان بر خلاف معیار های دوست یابی هامه ولی بعد از چند سال دوستی نمیتونم قطع ارتباط کنم ، و این رو مخمه /:

پاسخ:
ببین اینکه آدم ها چی هستن و کی هستن و چجوری دوست دارن زندگی کنن یه چیز شخصیه و من به شخصه کاری ندارم کی چجوری زندگی میکنه اما یه وقتایی از بعضی ها تصویری ساختم که درواقع مقصرش خودم بودم یعنی فرد نخواسته این تصویر رو بسازه بلکه من خودم ساختمش و وقتی فرو میریزه خیلی دردناکه.
تو هم به نظرم یا بپذیر که هر آدمی راه خودش رو داره یا اگر فکر میکنی راهی رو داره غلط میره و تو میتونی روش تاثیر بذاری کمکش کن یا در نهایت اگر اون آدم با باورها و سبک زندگی تو مغایرت داره ازش کم کم دوری کن. 
  • شبهای سپید
  • کپشن ها همش دروغه. آخه کجا رسمه که تو مراسم خواستگاری که نه به داره نه به بار میرقصند. اتفاقا من هم قبلا دیده بودم یه کلیپ که داماد از در میاد تو با عروس شروع می کنند قر دادن بعد نوشته تو خواستگاریت اینطوری برقص! کامنت میذاشتند جدیدا تو مراسم خواستگاری می رقصند؟! که من هم کلی با این کامنت خندیده بودم. یا می گفتند تو خواستگاری ما که همه انگار می خواستند همدیگرو بکشند :)

    پاسخ:
    آره واقعا توو خواستگاری جز فضای سنگین هیچی نیست:دی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">