بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

یه پیجی رو دنبال میکنم، پیج یک متخصص و کارشناس رابطه ست. درباره شکست ها توو رابطه و موفقیت و جذب طرف مقابل و از اینجور چیزها صحبت میکنه. مخاطب حرفاش هم صرفا زن و شوهرها نیستن، بلکه در اکثریت مواقع مخاطبینش دختر و پسرایی هستن که در یک رابطه ای هستن یا میخوان وارد بشن اما موفق نیستن و نمیتونن طرف مقابل رو جذب کنن و اصولا به ازدواج نمیرسه. درباره این چیزاست که چیکار کنیم توو یه رابطه موفق بتونیم عمل کنیم. البته بیشتر از اینکه راهکار بده و زکات علمش رو پرداخت کنه و رایگان حرف هایی که بلده رو بزنه، کل استوری ها و پست هاش درواقع تبلیغیه برای خرید دوره هایی که ضبط کرده. بگذریم. اون لالوها البته یه حرفای مفیدی هم میزنه!... از یه چیزش که خیلی خوشم میاد اینه که در جواب به کامنت هاش خیلی رک و پوست کنده جوابی که طرف باید دریافت کنه رو تحویلش میده، هرچند اون جواب بیرحمانه باشه یا سیلی محکمی به صورت طرف بزنه یا حتی به مزاجش خوش نیاد، اما واقعیت همون جواب چندکلمه ای هست که تحویل سوال کننده میده. برای مثال وقتی کسی ازش پرسیده بود: چرا بعضیا در برابر نظر دادن های آدم مقاومت میکنن و عصبی میشن انگار که ما میخوایم نظرمون رو تحمیل کنیم! خیلی مختصر و مفید گفته بود: سعی کن نظر ندی خب!... یا وقتی یکی گفته بود با شوهری که موقع دعوا میگه مادر و خواهرت خرابن باید چیکار کرد؟ گفته بود: نکشونتش به سمت دعوا تا دهنش باز نشه!... یا کسی پرسیده بود: شوهرم فکر میکنه فقط همینکه به لحاظ مالی مارو تامین کنه کافیه اما نمیدونه که من محبت میخوام، باید باهاش چیکار کنم؟ در جواب گفته بود: تو برو هزینه های زندگی رو تامین کن اون بشینه خونه فقط محبت کنه بهت، چرا انقدر فقط از بقیه توقع داریم تا کاری کنه؟ سهم تو چیه توو این رابطه؟... اینوسط یه جوابی که بارها دیدم توو سوالات مشابهی که میخوام الان بگم میده خیلی برام جالب و درسته؛ بارها دیدم وقتی توو این طیف موضوع ازش سوال پرسیدن که مثلا با کسی توو رابطه هستم ولی هرکاری میکنم حاضر به ازدواج نمیشه چیکار کنم؟/ یا مثلا با همکارم دوستم ولی میگه دوست بمونیم فعلا برای ازدواج برنامه ندارم چیکار کنم؟/ یا اینکه مثلا چندساله با کسی دوستم ولی اقدام نمیکنه برای ازدواج و نمیاد جلو باید چیکار کرد؟ جوابش به همه ی سوالات این مدلی یه جواب سرراست و درسته که من مطمئنم همه ی کسانی که توو همچین روابطی گیر کردن خودشون جواب رو میدونن فقط نمیخوان باور کنن؛ جوابش اینه: طرفت تورو لایق همسریش نمیدونه، تورو دوستت نداره، از این رابطه بیا بیرون...

نظرات (۵)

تیر خلاص رو آخر زد :)

پاسخ:
به نظرم همه یجورایی جواب سوالاشونو میدونن فقط گاهی دوست دارن طور دیگه ای فکر کنن!

:-)

پاسخ:
🙂

 چرا بعضیا در برابر نظر دادن های آدم مقاومت میکنن و عصبی میشن انگار که ما میخوایم نظرمون رو تحمیل کنیم! خیلی مختصر و مفید گفته بود: سعی کن نظر ندی خب!.. 

چیزه... اگه بعد یه مدت عادت بشه که دیگه نظر تو نگی بعدش دیگه نخواهی گفت

اون وقت حتی اگه حق تو پایمال هم کنن تو سکوت میکنی... 

حالا نمیگم تو هر کاری که بمون مربوط نیس نظر بدیم ...ولی خب نظر ندادن در حالت کلی عم بده

پاسخ:
به نظرم نظر دادن اسمش روشه، چیزایی که مربوط به خود ماست که اسمش نظر دادن نمیشه میشه فکر و راه و روش و انتخاب ما. چیزایی که مربوط به دیگرانه و ما حرفی میزنیم میشه نظر دادن، حالا من شخصا معتقدم اونجاهایی که ما حق نظر دادن داریم مثلا همسرمون یا عزیزمون داره مثلا تصمیم غلط میگیره و خودمون رو محق میدونیم که نظر بدیم و اونجاهایی که کسی از ما نظر میخواد خب باید نظرتو بدی ولی واقعا جاهایی که کسی نظر نمیخواد یا نظر ما روی کسی میدونیم تاثیر نمیذاره دیگه چرا نظر میدیم؟؟ فرهنگ جامعه ایرانی توو مورد نظر دادن از نظر من خیلی ضعف داره تقریبا همه ی مردم درحال نظر دادن توو همه امور زندگی دیگرانن. من خودم از وقتی بچه دار شدم دقیق که میشم میبینم دقیقا همه دارن نظر میدن! یکساعت میری مهمونی اگر بخوای توجه کنی میبینی چهل هزار نفر نظر دادن توو امور مختلف بچه ی تو و کلا جامعه ی ما جامعه ی نظر دادن و فرو کردن دماغ توو زندگی همه ست!

چه جالب. چقدر نیازه چنین آدمهایی دوروبر آدم وجود داشته باشند که رک و راست حقیقت و بگن البته احتمالا دوست‌داشتنی نخواهند بود چون ادمها ترجیح می‌دهند جوابهایی بگیرند که دوست دارند بشنوند حتی به غلط:))

پاسخ:
دقیقا همینه مردم دوست ندارن رک و راست حقیقت بخوره توو صورتشون ترجیح میدن حقیقتو ندونن!

خوب البته یه مشاور خوب نحوه ی پاسخگوییش به مخاطبش رو بر اساس شخصیتِ خود مخاطب، طراحی میکنه.

اینی که اینطور جواب میده فه نظرم مخاطبِ آنلاینش براش مهم نیست،چون اگر همون آدم به جای چنین سوالی ازش قیمت پکیج هاش رو بپرسه با طمانینه و متانت جواب میده.

دیدم که میگما

پاسخ:
البته خدا منو ببخشه من توو دلش نیستم و از نیتش خبر ندارم اما چیزی که از نحوه پاسخگوییش برداشت میکنم اینه که اتفاقا از قصد این مدلی جواب میده تا افراد پکیج هاشو بخرن. چون مثلا در ادامه میگه برای طرفت جداب نیستی دوستت نداره بیا دوره ی فلان رو تهیه کن تا یاد بگیری چجوری جذاب باشی!و کیس های خوب رو جذب کنی.
البته در کل آدما اونچه که خودشون هستن و شخصیتشونه باعث میشه نمود خارجی هم پیدا کنه مشاور و غیره هم نداره. من مثلا پیج یه اخوندی رو هم دنبال میکنم که اونم همینقدر جواباش تند و تیزه . مثلا وقتی کسی میگه شوهرم بده خسته شدم مثلا مشهد هستید برام دعا کنید! در جواب نمیگه باشه دعات میکنم میگه موقع انتخاب چشم هارو باز نمیکنید بعد یه عمر پشیمون میشید و میزنید توو سر خودتون و میخواین با دعا درستش کنید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">