بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

با ساک و بچه اول خط نشستیم... راست اش من همیشه دوست داشتم شب یلدا در مترو باشم! آخر سالهایی که با مترو تردد میکردم روزهای نزدیک یلدا دستفروش ها چیزهای جذاب یلدایی می آوردند برای فروش، برای همان دوست داشتم همیشه ببینم خود شب یلدا چه چیزهایی می فروشند. ما هروقت سوار مترو میشویم همسرم میگوید بیا با من قسمت مردانه بنشین؛ اما خب از آنجایی که قسمت مردانه فقط واکس و جوراب و متعلقات موبایل و پاشنه کش و فندک میفروشند اصلا برایم دلچسب نیست. برای همان اینبار به همسرم گفتم من میروم قسمت زنانه با بچه، تو هم فقط ساک دستت بماند. گفت پس بیا قسمتی که با میله جدا میشود و نزدیک همیم بنشینیم:| ... خلاصه رفتیم تهِ قسمت واگن زنان که آن طرف میله مردها بودند. اما هنوز یک دقیقه از نشستنم نگذشته بود که همسرم از آنور میله گفت بیا اینطرف پیش من بنشین:/ هیچی دیگر بلند شدم بچه را از زیر میله دادم به پدر و خودم هم خم شدم رفتم آن طرف. ۵ دقیقه نگذشته بود که پسری آمد که یکسری متعلقات موبایل میفروخت. همسرم هم که افتاده بود روی دور خرید او را هم نگه داشت که هنزفری بخرد. من هم بی توجه به مکالماتشان مشغول پسرم بودم که یکدفعه دیدم همسرم دارد ۲۲۰ تومان کارت میکشد. گفتم بابا نخر، ۲۲۰ تومان برای هنزفری؟ اینهمه در خانه مان ریخته... گفت نه بگذار برای تو بخرم ورزش میکنی حال کنی:| ... گفتم بابا من اینهمه هنزفری دارم... خلاصه گوش فرا نداد و کارت مبارکش را کشید و پسره هم گفت بیایید برایتان امتحان کنم که من موبایلم را درآوردم و او داشت یاد میداد بلوتوث را روشن میکنی و فلان میکنی و غیره... پسره رفت و من همسرم با بچه ای که بینمان نشسته بود همچنان در گیر و دار این بودیم که من میگفتم کاش نمیخریدی و ۲۰۰ به هنزفری نمیدادی و او میگفت نه قیمت کرده ام بیرون همین فیک اش را ۴۰۰ میدهند!... خلاصه سرخوش و خجسته با خنده او میگفت یک اهنگ خوب بگذار گوش بدهیم و همزمان هم داشتیم گوشی هایش را بالا پایین میکردیم و به جز دوتا گوشی یک سیم هم در جعبه بود که برایمان سوال شده بود که این چیست؟ همچنان سرخوشانه سیم را گرفته بودیم در هوا و بهش نگاه میکردیم و میگفتیم این چیست دیگر؟ همسرم میگفت سیم شارژش هست، من میگفتم خب چجوری یعنی شارژ میشود؟ همسرم هی به سیم نگاه میکرد میگفت نمیدانم، لابد شارژی نیست کلا!... من هم میگفتم لابد کابل را اشتباه داده بندازیم دور:/ و همچنان پت و مت طور برای خودمان اهنگ گذاشته بودیم یک گوش او یک گوش من، بچه مان هم با سیم بازی میکرد و با خنده سوالات خطوط بالا را از هم میپرسیدیم و دقیقا ردیف رو به رویمان برادران گرامی که همه ما پت و مت را نگاه میکردند یکدفعه یکی از اقایان گفت این سیم برای شارژش هست، شارژرش هم یک جعبه ی کوچولوست، نداده بهتان؟ ما هاج و واج که نه... همیناست فقط... کل مترو بسیج شده بود برای یافتن شارژر ما، یکی از آقایان میگفت خانم داد به شما شما گذاشتید در کیفتان:| ( هلاک دقت او بودم:/)، دیگری میگفت داداش زیر پایت را نگاه کن نیفتاده؟ آن یکی میگفت دست بچه نیست؟ خلاصه همه دست به دست هم داده بودند تا ببینیم شارژر کجاست پس؟

بله شارژر را بهمان نداده بود کلا. دروغ نگویم خیلی خیلی ناراحت شدم. خب ۲۲۰ شاید کلا در این زمانه پول باارزشی نباشد ولی بالاخره پول آدم است. واقعا دلم برای همسرم سوخته بو‌د که پسره شارژرش را نداده بود. یکی از آقایان گفته بود او معمولا در خط فلان کار میکند پیاده شوید بنشینید در ایستگاه او را میبینید. منم ناراحت که وای چه کنیم و همسرمم میگفت چیزی نیست شارژرش را از بچه ها گیر میاورم! ( بچه ها منظورش همکاران هستند:/). همان موقع پسر هنزفری فروش دیگری آمد. کل مترو داشت به او میگفت که شماره ی آن یکی پسره را نداری؟ به اینها هنزفری فروخته شارژر را نداده... پسر هنزفری فروش شماره ۲ گفته بود: او یک حرامزاده ای هست که دومی ندارد... همان موقع رسیده بودیم به ایستگاهی که آن آقاهه میگفت آن پسره معمولا همینجاست. بلند بهمان گفته بود میخواهید اینجا پیاده شوید منتظرش بمانید. حالا هی از من و کل اقایانِ مترو به همسرم اصرار که بیا برویم منتظر شویم شاید آمد، همسرمم با خونسردی و بیخیالی همیشگی اش میگفت نمیخواد، چیزی نیست گیر می آورم:/... خلاصه از آنجایی که من زن بی عرضه ای نبودم گوشه ی پالتوی وی را کشیدم که بدو که الان در بسته میشود و در واپسین لحظاتی که در مترو داشت بسته میشد و من داشتم زمزمه میکردم که وای بسته نشود، یکی از برادران غیور سرزمین جلوی در ایستاده بود و خیلی فردین طور میگفت نه نه بسته نمیشود برو من ایستاده ام جلویش.

خلاصه با بچه و ساک گنده ی وی دوییدیم بیرون و مثل لشگر شکست خورده نشستیم در ایستگاه. نمیدانم چرا پسر هنزفری فروش شماره دو هم با ما امده بود و کنار ما نظاره گر حال و روزمان بود. منم نمیدانم چرا سوزنم گیر کرده بود هر چندثانیه یکبار به او میگفتم آقا واقعا شما شماره ی او را ندارید؟ و او هم میگفت نه والا... او همچنان بالا سر ما ایستاده بود و منم همش در دلم میگفتم خدایا پول شوهر من حلال است پول او را بهش برگردان:/ گمانم تنها کسی که عین خیالش نبود خود همسرم بود چون دیدم دارند با پسر هنزفری فروش شماره دو به زبان خطه ی خودشان صحبت میکنند. همشهری از آب درآمده بودند و زده بودند کانال دو... منم آن وسطا دوباره گفته بودم آقا شماره شان را ندارید؟ حتی بلند شده بودم رفته بودم از خانم های دستفروش هم میپرسیدم شماره اش را ندارند؟ ... پسر هنزفری فروش شماره ی دو همان طور که داشت با همشهری اش یعنی همسرم کانال دو صحبت میکردند زده بود کانال یک و در جواب من با کانال یک یعنی فارسی میگفت نه بخدا شمارش رو ندارم ببین من اگر داشتم میدادم، من که همشهریم رو ول نمیکنم اونو بچسبم اون ترکه و بعد با زبان کانال دو درباره ی ترک ها یک چیزی به همسرم گفته بود که من نفهمیدم چرا که من هنوز مسلط بر زبان خطه ی همسرم نیستم. پسر هنزفری فروش شماره دو دوباره با همان زبان کانال دو به همسرم گفت خانومت فارسه؟ ترک نیست که! همسرم گفت آره فارسه..‌ از قصد گفتم نه ترکم... تا دفعه اخرش باشد درباره ترک ها حرف میزند. در همان گیر و دار بودیم و من همچنان گهگاهی میگفتم شماره اش را نداری واقعا؟ و از آنور به خودم آمدم دیدم همسرم میگوید بگذار یکی از این بخرم که از شارژرش استفاده کنیم ولی اینطوری هم تو داری هم من فقط با یک شارژر مشترک:| حالا چی؟ پسر هنزفری فروش شماره دو عین همان قبلی را داشت میداد سیصد...

در همان وانفسایی که داشتم خودم را پوره! میکردم که چه میکنی مرد؟ نخر یعنی چه؟ الان پونصد بدهیم هنزفری؟ و از آنجایی که زن بی عرضه ای نبودم دست وی را گرفته بودم و میگفتم بخدا نمیگذارم بخری ها، و او در صدد راضی کردن من بود و پسر هنزفری فروش شماره دو هم داشت جلز و ولز مرا میدید اما بیخیال برای همسرم جعبه باز میکرد و میگفت حالا به تو میدهم ۲۵۰! و همچنان در دلم داشتم میگفتم خدایا پول شوهر من حلال است پول او را بهش برگردان که ناگهان دعاهایم به عرش الهی رسید و پسره از آن دوردست ها هویدا شد. صدایش کردیم که آقا شارژر هنزفری را بهمان ندادی که! او هم گفت عه ندادم؟ ببخشید... بعد یکی از جیب اش درآورد و گفت بیا و بعد گفت بیا برایت امتحان کنم که در حین امتحان هم سیم یعنی کابل قبلی هم خراب بود و کار نمیکرد ، یعنی همان کابلی که بهمان داده بود از اول و خب آن را هم عوض کرد و من هم گفتم همه ی مترو فکر کردند سرمان را کلاه گذاشتید:| گفت ببخشید یادم رفت، من که همیشه همین جا هستم... و خب وی داشت نحوه ی شارژ کردن را به همسرم میگفت و پسر هنزفری فروش شماره دو هم همچنان نظاره گر بود و نمیرفت.البته قبل ترش همان موقع که هنوز هنزفری فروش شماره یک نیامده بود، همسرم بهش گفته بود نمیشود تو این را بگیری بعد طرف آمد بهش بدهی و الان یکی از مال خودت بدهی ما برویم؟ شما همکارید بالاخره هم را میبینید و او میگفت نمیتواند و من هم به همسرم گفته بودم راست میگوید بهش اصرار نکن او که نمیتواند خب. و حتی در مقطعی از زمان دیگر کار کشیده بود به آنجا که همسرم کارت اش را داده بود به پسر هنزفری فروش شماره دو و گفته بود پس او آمد شماره من را بهش بده و پسر هنزفری فروش شماره دو گفته بود باشه میخواهید شما بروید، او آمد من کارتت را میدهم اگر قبول کرد نداده میگویم بهت زنگ بزند و خب بعد از گذراندن لحظات جلز و ولزِ بنده برای مال شوهری که خودش عین خیالش نبود:/  و البته که بسیار هم دوست داشتم به پسر هنزفری فروش شماره دو بگویم پسرم انقدر راحت به یکی نگو حرامزاده به آن یکی بگو ترک ها فلان... انقدر راحت دین و ایمانت را نده  گربه ببرد مادر... ولیکن نگفته بودم و در دلم خیلی کلید اسرار طور به جایش گفته بودم کاش من سعی کنم مثل پسر هنزفری فروش شماره دو نباشم و زیست نکنم:| خلاصه دست آخر به لطف الهی ما با شارژر خودمان را پرت کردیم داخل مترو .

دختری اینبار آنور میله نشسته بود که ما را با ساک و بچه دیده بود دلش سوخته بود و به برادران و خواهران گفته بود کمی بروید آن طرف تر این خانوم بنشیند. بعد به من گفته بود شما با بچه بیایید اینور میله بنشینید و ما سه نفری رفته بودیم آنور میله و برادران و خواهران که دیگر هیچکس روسری ندارد عملا و علنا همتی کرده بودند و یک جا هم برای پدر بچه خالی کرده بودند و ما ساک و بچه بغل با حالتی فشرده و همبرگر شده لای جمعیتِ البته فداکار نشسته بودیم و اتفاقات پیش آمده ی هنزفری گونه را تحلیل و بررسی میکردیم که همسرم میگفت پسر هنزفری فروش شماره یک موقع کارت کشیدن شارژر دستش بود بنده خدا یادش رفته بود بدهد و بنده پیرامون این مسئله سخنرانی میکردم که تورو بگو درجا کارت درآوردی داری از اون یکی هم یکی دیگه میخری! خوب شد نذاشتما و پسرمان هم با مردمِ داخل مترو معاشرت میکرد بدین صورت که از اقصی نقاط مترو برای وی شکلک در می اوردند یا قربان صدقه میرفتند یا بای بای میکردند و وی با خنده پاسخ تمام ملت را میداد و دل همه را شاد میکرد. حتی به آقایی هم که پشتش به وی بود هی بابا میگفت و ما به طور فعال و خودجوش میگفتیم بابا اینوری ست! و حتی چندباری هم دست به جیب شلوار یکی از برادران زده بود که آن بنده خدا هم گمانم هی فکر میکرد دزدی چیزی ست چون فورا برمیگشت و میدید خیر دزد نیست یک شکلکی هم او حواله میکرد و دوباره ادامه ی صحبت را با همکارش میرفت. حتی معاشرت پسرم به آنجا هم رسیده بود که هنزفری یک آقای سیبیلو را هم کشید از گوش هایش و وی خیلی خونسرد طور آنقدر غرق تماشای کلیپ یا فیلم بود که بدون اینکه به پسرم نگاه کند هنزفری اش را از دستان وی خارج کرد و به ادامه ی فیلم دیدن اش پرداخت. حتی معاشرت تا آنجا ادامه یافت که خانومی هم صحبت شده بود با همسرم و میگفت دختر است؟ بعد که فهمیده بود پسر است میپرسید چندسالش هست و وقتی فهمیده بود گفته بود پس چرا کوچولو ست؟:| چون معیار وی دختر عموی بچه هایش بودند که او یکسال و نیمه هست ولی درشت تر از پسر من!... بعد برای همسرم از پسرش که پارسال مرده بود درد و دل کرده بود و میگفت این دنیا چیست آخر؟ واقعا تهش چیست؟ هیچی... با سوز جگر سوزی گفت: این دنیا همش غم و اندوه هست... 

نظرات (۹)

ماشینتون پیدا نشد فوریه؟

کاش اونم به زودی مثل هندزفری فروش یک پیدا بشه.

پاسخ:
نه . دیگه کلا ناامید شدیم ازش درصدد خرید یکی دیگه ایم:/
  • دُردانه ‌‌
  • عالی توصیف کرده بودی. عالی :)) نیشم از اول تا آخر متن تا بناگوش باز بود.

    پاسخ:
    ممنون:دی

    از خوندن پستت لذت بردم، ممنون :*

    پاسخ:
    ممنون عزیزم:)
  • ** گُلشید **
  • وای فوریه خیلی پست بامزه ای بود حسابی کیف کردم باهاش:)

     

    ولی من تقریبا دو سال  پیش هنذفری بلوتوثی از دیجی کالا سفارش دادم شارژر نداشت حتی چند مدل دیگه هم اون موقع دیده بودم شارژر نداشتن فقط سیمشون بود که باید خودمون به شارژر موبایل وصلش میکردیم. احتمالا جدیدا شارژر کنارشون میذارن چون شارژر اکثر گوشیا تایپ سی شده.

    پاسخ:
    قربونت:)
    ببین اینم باید به شارژر موبایل وصل کنی ولی یه قوطی داشت که گوشی های هنزفری رو میذاری تووش و یه سر سیم رو به قوطی و یه سر رو هم به شارژر موبایل موقع شارژ وصل میکنی که خب آقاهه این قوطی رو به ما نداده بود.
  • آقای فِلینت
  • دست مریزاد ، عالی بود .

    چش و چال برایم نماند ، از بس که دلم نیامد تا اخر نخوانم.

    عکس مکس هم بگذارید برایمان چشمانمان گاهی زوم بک بدهد :)

    پاسخ:
    ممنونم:)
    میخواستم بذارم ولی عکس مرتبط نداشتم از قضا!
  • زری シ‌‌‌
  • فقط کاش شما که انقدر قشنگ قشنگ مینویسین یه قالبی انتخاب میکردین یا فونت و بزرگ تر میکردین چش و چال مون کور نشه :"))))

     

    وای زیبا نوشته بودین :)))))))

    پاسخ:
    فونتم مگه استاندارد نیست؟:/
    ممنون:)

    به نظرم ایده شوهرت خیلی باحال بود 

    حقیقتا منم اگه پول داشتم همین ایده عالی بود 

    چقدر حرص خوردی دختر 

    پاسخ:
    من چون آخه این چیزایی که به نسبت قیمت گرونی داره اینجوری از دستفروش نمیگیرم چون مطمئنم نیستم. مثلا همینم کابلی داده بود بهمون که کار نمیکرد. برای همون‌ مخالف خرید بودم.

    داشتم فکرمی کردم اگر شوهرم خنزِر پِنزِر بخره مدام شاید نتونم تحمل کنم:((((

    پاسخ:
    درواقع منظورت شوهره آت آشغال جمع کنه؟ نه اونارو هیچکی نمیتونه تحمل کنه:دی ولی شوهر من از اون مدلایی که گفتی نیست در کل:دی
  • زری シ‌‌‌
  • این اندازه خیلییی ریزه :"))))

    پاسخ:
    عجیبه...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">