بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

آمدم بنویسم امشب من خسته ترین مادر دنیا هستم بعد یادم آمد نه مادران خسته تر از من هم وجود دارند. مادرانِ چند فرزندی مثلا... و دیدم یکجورایی ما مادران همگی خسته ایم ولی با عشق این خستگی را سپری میکنیم و بر دوش میکشیم. من همین الان به خانه رسیده ام... از ساعت ۶ شال و کلاه کرده ام رفته ام مطب دکتر تا همین یکساعت پیش که به عنوان نفر آخر نوبتمان شد. راستش به عنوان یک مادر ناله های مظلومانه ی خودم را به پیشگاه الهی میبریم و میگویم خدایا از هرچه ویروس ناشناخته که بشر هر پاییز و زمستان که میرسد باز نمیتواند آن ها را بشناسد و اسمشان را میگذارد " ویروس جدید" متنفرم... بیست روزی میشود پسرم مریض است. دم به دقیقه دارو در حلق او ریخته ام و با وجود اینکه پیش فوق تخصص کودک هم برده بودم اما او خوب نشد که بدتر هم شد و تمام دیشب را تا صبح سرفه کرد و بالا آورد... واقعا له ام... خسته از هرچه مریضی ست. امروز تمام مادران مثل من ناله میکردند که بچه هایشان از اول پاییز مدام مریض اند و حالا هم به خاطر آلودگی هوا همه ی بچه ها تُق و تُق سرفه میکنند. حتی یکی از مادرها وسط مطب با صدای بلند گفت باید در تاریخ بنویسند که اینها با بچه های ما چه کردند. تمام بچه ها اینروزها مریض اند... راست میگفت، تمام بچه های دور و بر خود من هم همگی مریض اند و حتی درگیری ریه هم داشته اند... خود پسر من هم دکتر گفته است اگر بعد دو هفته خوب نشود باید تست ریه بدهد. خدایا حتی متنفرم از هرکسی که بر مسند قدرت نشسته است اما کاری برای مردم نمیکند. اینهمه آلودگی و ویروس و هوای ناپاک حق ما نیست و کنترل نکردنی هم نیست.‌..خدا فقط به بچه هایمان خودش رحم کند...شاید درک کردنی نباشد ولی این پست را که حالا دارم مینویسم چندباری وسطایش خوابم برد. فلذا در همین خطوط پایانی اصلا نمیدانم چه چیزی دارم بلغور میکنم و فقط میدانم من اکنون خسته ترین مادر دنیا هستم که دلم فقط خواب میخواهد.

نظرات (۸)

  • مَرْهَـ🌱 ــمْ
  • اخ چقدر حرف هات حرف من بودپسر منم دوازده روزه مریضه، هم من خسته شدم هم خودش ، احساس میکنم دیگه جونی برای هردوتامون نمونده

     

     

     

     

     

    پاسخ:
    بخدا من با هرکی حرف میزنم میگه بچه های مام مریضن. تمام دور و بری های خودم همش درگیر دوا دکتر بچه هاشون شدن. خواهر خودم بچه هاشو سومین دکتریه که میبره توو هفته ی اخیر، میگه توو این هفته فقط میلیونی پول ویزیت دادم. بدیش اینه هر دکتری هم دکتر نیست! من بچمو اول مریضیش بردم پیش یه فوق تخصص کودک کنار خونمون نگو اصلا دوتا دارو نباید همزمان خورده بشه و تداخل داره ولی اون بهم داده بود و من بیست روز بود به بچم میدادم. اخرسر دوباره بردم پیش دکتر همیشگیش میبینم اصلا یه داروهای دیگه داده.
  • کوروش کبیر
  • خب چرا نمیرین فرانسه یا انگلیس ؟!

    هواش که خوبه :)

    فقط باید کل درختارو قطع کنین بلکه از سرما نجات پیدا کنین :)))) 

     

    پاسخ:
    از اون حرفای چرت و پرت!
    ورژن مردونه ی زینب را بشناسید! اونایی باید جمع کنن برن که تعصب داره خفشون میکنه اونقدر که حتی الودگی هوا رو هم نمیبینن!
  • ویــ ـانا
  • باید در تاریخ بنویسند اینها با بچه های ما چه کردند💔

    پاسخ:
    و با خود ما

    نه فقط بچه ها منم از اول هفته افتادم تو خونه. انگاری همه مریضن.

    پاسخ:
    ببین من و همسرم خودمون الان فکر کنم یک ماهی میشه مریضیم ولی دیگه یادمون رفته! من خودم چندروز گلو درد و ابریزش بینی میگیرم خوب میشم دوباره لرز و بدن درد و ...دوباره دو روز خوبم باز یه چیز دیگه‌.
    هرکیو میبینی مریضه...

    سلام ... آخ که اگه مثل دختر من سخت دارو بخوره :( من سر هر دارو دادن بهش گریه م میگیره ...  میفهمم چقدر خسته ای ... منم چنین شرایطی رو تجربه کردم، الان دو هفته ست از ترس مریض شدن و این آلودگی لعنتی خودم و بچه رو توی خونه حبس کردم... 

    یه دکتره میگفت به خاطر اینکه دو سه سال خودمون رو توی شرایط ایزوله نگه داشتیم الان انفجار ویروس اتفاق افتاده 

    من توی یه گروهی هستم که مامانای خارج از کشور هم هستن، اونا هم درگیرن همینطوری... خدا به همه نی نی ها و مامانا کمک کنه :(  

    این آلودگی و بیخیالی مسئولین هم شده قوز بالای قوز ... تا میایم بهتر بشیم سرفه و سوزش گلو و ... 

    پاسخ:
    سلام عزیزم
    وای بچه هایی که دارو نمیخورن یا درجا بالا میارن خیلی ماماناشون طفلکی ترن:(
    والا منم همش خونه بودم این مدت حتی خونه مادرمم نرفته بودم‌. جالبه خواهرزاده هامم ندیدم بگم بچه ها از هم گرفتن، ولی همه مریض شدن و خودمون یه وقتایی میگیم لابد از دریچه کولر گرفتیم دیگه:/ یعنی باور کن ما خودمونم نمیدونیم بچه ها چرا و چجوری مریض میشن وقتی الان مدارسم بسته ست و همه بچه ها خونن.

    اره خود منم فکر میکنم اینم بی تاثیر نیست که الان جذب میکروب بیشتر شده ولی واقعا معلومم نیست توو هوا چیه که انقدر همه مریضن و انقدرم بچه ها درگیر شدن و تازه به ریه هاشونم میزنه. من خودم فکر میکنم اینم شاید یه جهش دیگه از کروناست. هرچی که هست متنفرم دیگه از هرچی ویروسه:(
    تو بگو توو چی بیخیال نیستن... افسوس فقط...
  • ویــ ـانا
  • @کوروش کبیر

    کاش کوروش نفهمه کی این اسم رو انتخاب کرده! نخیر ما جایی نمیریم و اینجا کشور ماست ، این شما زینب ها هستین که باید برید 

    کاش آلودگی هوا براتون نفسی باقی بذاره که بتونید این مزخرفات رو ادامه بدید

    پاسخ:
    موندم اصلا میدونه اسم کیو داره یدک میکشه؟
    متنفرم از هرچی آدمه متعصبه. آلودگی عیانه دیگه این دیگه تعصب داره؟:/
  • شبهای سپید
  • من که یه نصفه روز اومده بودم تهران از تنفس توی اون هوا واقعا نزدیک بود بالا بیارم. مزه ی دهن آدم یجوری میشه. خیلی دلم می سوزه. چطور این معضل هر ساله رو نمی تونند چاره کنند. چطور نمی تونند آمار جمعیتی که داره به این شهر افزوده میشه، تعداد کارخونه های صنعتی، ماشین ها و... رو به دست بیارند و برای آلودگی راهکاری پیدا کنند. این بیماری ها، آسیب ها. مردم گناه دارند. 

    پاسخ:
    نمیخوان که چاره کنن...
  • آقای فِلینت
  • این سرما خوردگی جدید خیلی چیز بدی است ، دقیقا مضمن میشه توی بدن مخصوصا ریه ها ...

    من هنوز هم سرفه میکنم بعد از یک ماه!

    پاسخ:
    همه درگیرن...
    من حس میکنم کرونای جهش یافته ست..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">