بیست و دوم فوریه

با توام
قاب عکس نارنجی
با توام
زرقبای پاییزی
در نگاهت حضور مولاناست
پا رکاب دو شمس تبریزی...

 

 برید نماز شکر بخونید که منو دارید که میام شادی هامو باهاتون تقسیم میکنم:/ ...یعنی یه چیزی کشفیدم ( البته قبل من میلیون ها نفر کشف کرده بودن!) که نیاز یک کاپوچینو خور رو رفع میکنه:دی... اگر شمام عین من قهوه خور تیر هستید و خانواده ی قهوه رو هم دوست دارید مثل کاپوچینو خب عرضم به حضور انورتون که ببینید آشپز پنجه طلا بیست و دوی فوریه چی اورده براتون در حدی که علی کافه باید بره جلو بوق بزنه!

اول از همه بگم که اگر اهل قهوه و متعلقاتش نیستید برید خونه هاتون که از من نیستید!، دوم اینکه اگر اهلش هستید پس قطعا میدونید که چقدر قهوه و کاپوچینوهای برند و اصل توی بازار گرون شده ( البته چی ارزونه حالا!) مثلا یه بسته ( ۲۰ ساشه) کاپوچینوی علی کافه یا تروبیکا که از برندهای مطرح هستن الان زیر ۱۵۰ فکر نمیکنم باشن یا همین حدودا. جالبی اینجاست که الان مارک های متفرقه و حتی ایرانی هم گرونه و کلا حرفم اینه اومدم به جیباتون کمک کنم:دی...سوم اینکه اگر عین همسر بنده کاپوچینو دوست ندارید باید بگم چون بیمزه ش رو خوردید، یعنی احتمالا یه مارک معمولی یکی بهتون داده خوردید دیدید چقدر آب زیپوئه:/ چرا که طبق تجربیات بنده کاپوچینوهایی که مارک های معمولی دارن بدون استثنا همشون بیمزه هستن یعنی طوری که موقع خوردن فکر میکنید آبش رو زیاد ریختید و اگر آب کمتر بریزید درست میشه اما خب مشکل آب نیست مشکل خودشه، مثلا خود من سالها توو ذهنم تصویر خوشایندی از کاپوچینو نبود و فکر میکردم کلا موجود بیمزه ایه تا اینکه یکی از دوستان همسرم یه روز یه بسته کاپوچینو ( یدونه کلا:|) توو جیبش بوده اونم داده به همسرم بخوره که همسرمم دلش نیومده بود تنهایی بخوره آورد خونه که خب یه روز بعدازظهر از اون بعدازظهرهایی که از هزارتا عصر جمعه دلگیرتره نمیدونی دیگه چیکار کنی حوصله ت سر نره( البته بنده ماه هاست یادم رفته حوصله سر رفتن چه شکلی بود!) از همونا که هی در یخچالو باز میکنی همین طوری نگاه میکنی و خلاصه نمیدونی دیگه چی بخوری، یه روز از همون روزا از سر اکراه این کاپوچینوی دوست همسرم رو که از انگلیس آورده بود ریختم توو آب جوش و به نیت قربه الی الله دادم بالا:/ یعنی تمام کاپوچینوهای قبل از اون سوتفاهم بود، یعنی همون یدونه بسته کاری با من کرد که بسته ی خالیشو گذاشته بودم توو کیفم هر قهوه فروشی ای میدیدم میگفتم از این ندارید؟ و هیچکی از اون نداشت:| اما خب من ول کن ماجرا نیستم اصولا کار به جایی رسید که به همسرم گفتم به دوستت بگو رفت انگلیس برامون بیاره که اونم شانس ما از وقتی گفتیم تا شابدالعظیمم نمیره حالا قبلش همش این کشور اون کشور بود! خلاصه هیچی دیگه گرچه نصیب و قسمتمون نشد دیگه اون کاپوچینو اما بعدش با مشورت با یک قهوه فروش! متوجه شدم برند علی کافه هم بخرم میتونه منو به مزه ای که میخوام برسونه که درستم میگفت. برای همون متوجه شدم کلا کاپوچینو از اون چغر بد بدناست که باید فقط اصلش رو بخوری وگرنه غیر اصل ها همه بیمزه هستند.

حالا با همه این تفاسیر یه چیزی یادتون میخوام بدم که البته احتمالا خودتون بلدید ولی خب گفتم شاید تک و توک بلد نباشید بیام براتون بنویسم تا خودتون توو خونه یه چیزی درست کنید که مزه ش خیلی نزدیک به کاپوچینوعه و میتونه نیازهای قهوه ای شمارو برآورده کنه:| برای درست کردنش فقط قهوه فوری لازمه و شکر و آب. قهوه ترک و اسپرسو و اینا نمیشه. فقط فوری.من با قهوه های دیگه درست کردم نشده پس شما راه منو نرید! ...من اصولا قهوه فوری رو قهوه نمیدونم و از عاشقان و مریدان قهوه ترک هستم طوری که همسرم رو هم از یک فردی که قهوه نمیخورد تبدیل کردم به یک فردی که قهوه میخوره در حدی که قهوه توو خونمون تموم بشه میگه قهوه هم نداریما! ..اما علیرغم این موضوع چون از کمبود خواب رنج میبرم به دلیل اینکه از صبح تا شب در نقش مادری فرو رفتم و فرصت خواب ندارم برای همون قهوه هم بخورم همون شب رو هم که فرصت خواب دارم خوابم نمیبره به همین دلیل که خوابم نپره علیرغم میل باطنیم یا نسکافه میخورم از این کافی میکس ها یا هم گاهی قهوه فوری. یه قهوه فوری هم از مدت های مدیدی بود گوشه کابینتمون بود مزه ی بلانسب .... میداد( جای خالی را با یک کلمه ی مناسب پر کنید!) از اونا که توو هایپر حراج خورده بود نصف قیمت و خریدم اما خیلی افتضاح بود مزه ش، برای همون گذاشته بودم کنار یه وقت دسری چیزی درست میکنم ازش استفاده کنم اما امروز با همون قهوه اینی که عکسشو گذاشتم رو درست کردم‌ پس شماهام هرجا نصف قیمت دیدید بخرید!:|

خب اما بریم سر اصل مطلب. اب و شکر و قهوه فوری لازمه که هر سه تاش به یک اندازه. یعنی اگر مثلا سه قاشق غذاخوری پر قهوه میریزید سه قاشق پر هم شکر و سه قاشقم اب( من اینجا ۶ قاشق آب ریختم چون اون دوتا رو سر پُر ریختم، آب رو ۶ قاشق ریختم که هم اندازه بشه چون آب توو قاشق سر خالی میشه) ...بعد اینارو که با هم مخلوط کردید با همزن برقی بزنید اونقدر که بشه شبیه عکس، یعنی کاملا سفت و کرمی و پفکی. من از قصد ظرفش رو عکس گرفتم که متوجه بشید منظورم از سفت و کرم مانند شدن چیه.اونقدر بزنید که رد پره های همزن روش بمونه مثل عکس بنده. اگر همزن ندارید با یه قاشق معمولی هم میتونید هم بزنید اما خب فکر کنم حدود ده دقیقه طول بکشه اما میشه من با قاشقم امتحان کردم.اما خب همزن راحت تره دو سه دقیقه ای تمومه. بعدش حدود یکی دو قاشق چایخوری از این معجون رو بریزید توو لیوان و روش شیر داغ بریزید و هم بزنید و روی اونم مثل کاپوچینو اگر دلتون خواست یه کوچولو پودر کاکائو بپاچید و اگر دوست داشتید طعمش تلخ تر باشه پودر کاکائو رو بیشتر بپاچید و در نهایتم هم بزنید و نوش جان کنید برای همسران گرامتون هم درست کنید و خودتونو بدین وسیله در دل همسراتون جا کنید!:| اگرم همسر ندارید تمرین کنید تا روز مبادا. اگرم زیاد درست کرده بودید و زیاد اومد، توی یه ظرف درب دار بذارید و توو یخچال نگهداری کنید که البته نمیدونم چقدر میشه توو یخچال نگهش داشت. از نظر بنده طعمی بسیار نزدیک به کاپوچینو داشت که حتی اون حالت کف روی کاپوچینو رو هم بهتون میده. اگرم قهوه خورید فقط، بازم امتحانش کنید یه طعم متفاوته فکر میکنم خوشتون بیاد:)

و در اخر به قول شاعر:

من سالهای سال از این خانه

بیرون نرفته ام که تو برگردی

یکبار هم که آمده ای مارا

مهمان به قهوه قجری کردی!

:)

نظرات (۷)

  • مـحـدّثـه ...
  • بیا ماچت کنم فوریه کدبانو :*

    پاسخ:
    لپ راست یا چپ؟:))
    فدات عزیزم.

    ممنون فوریه جان:)) چه عالی. منم عاشق قهوه و کاپوچینو‌ام و البته نه هر برندی بنابراین این پست بسیار خوشحالم کرد. 

     

    پاسخ:
    امیدوارم درست کردید مثل من لذت ببرید عزیزم.
    چه برندی شما میخورید؟ صرفا سوالم جهت اینه که خودم بیشتر اشنا بشم. 
  • دچارِ فیش‌نگار
  • منم از این رفتارای لوس دارم که میارم خونه :|

    پاسخ:
    کاش همه آقایون از این رفتارای لوس داشتند:دی
    تجربه ثابت کرده اونایی که خیلی خانواده دوست هستند چیزی تنهایی از گلوشون پایین نمیره دوست دارن ببرن شادی هاشونو با زن و بچه هم تقسیم کنند:دی البته خب خود بنده هم از این رفتارای لوس دارم که میارم با همسرم بخورم یا حتی میبرم با پدر مادرم میخورم:))
  • دچارِ فیش‌نگار
  • درود بر شما :)

    پاسخ:
    ممنون🙏

    وای فوریه خانم

    همتم رو جمع کردم پا شدم برم با قهوه اماده‌هامون از این کلپوچینوها درست کنم... که همون لحظه دیدم در دستان مادر چهار لیوان قهوه‌ی بی‌مزه ابکی درست شده موجوده :/

    پاسخ:
    وااای میخک:دی چقدر خندیدم با کامنتت.
    البته مامانا هرچی درست میکنن باید گذاشت روی سر ولی خب میفهمم چی میگی:دی

    من کافی‌میکس و نسکافه  برند کلاسنو رو خیلی دوست داشتم البته الان چندسالی میشه از این برند نخوردم و نمی‌دونم الان کیفیتش چطوره.

    پاسخ:
    حالا من همیشه از روی شنیده ها تصورم این بود خود مارک نسکافه خوبه .اینو یادم میمونه امتحانش میکنم.
  • شبهای سپید
  • میگم تو که انقدر توو آشپزی استادی به نظرت غذا توی قابلمه های رویی خوشمزه تر از این تفلونای جدید میشه یا من فقط اینطوری فکر می کنم؟ :) 

    پاسخ:
    جالبه بدونی حتی بعضی غذاها توو قابلمه رویی بهترم درمیاد حتی، مثل برنج. به شخصه برای مهمون زیاد توو رویی برنج میذارم. 
    اصلا گفتی استاد دیگه نمیشه با حرفت مخالفت کرد:دی
    بی شوخی درست میگی. قدیمی ها قابلمه هاشون همه رویی بود و گاها مسی.  

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">